Hei kaikki!

Kuten tiedämme, elämme siis Rotaritoiminnan puolesta hyvin erikoista aikaa. Tämä koskee kaikkia klubeja kautta maailman. Tärkeintä on luonnollisesti ihmisten terveys ja erityisesti riskiryhmien huomiointi. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin toukokuun lopulla voisimme jo harkita jonkinlaista  ulkoilmatapaamista, mutta ei mennä vielä asioiden edelle. Tapaamisrajoitukset näkyvät mm siten, että PETS-tapaamista ei pidetä tänä keväänä perinteisenä ”seminaarina”, vaan se on verkossa tapahtuva webinaari. Onneksi klubillamme on tulevana presidenttinä jo aiemmin presidenttinä toiminut sisar Hilkka, jonka kanssa teemme tulevan kauden ”kapulanvaihdon” hieman normaalista poikkeavalla tavalla, eli emme nyt tapaa kasvokkain,

Myös piirissä ollaan huolissaan pitkän kokoustauon mahdollisesti aiheuttamasta jäsenpaosta tai ainakin mahdollisesta laimentuvasta osallistumisesta syksyn tapahtumiin, kunhan ne joskus alkavat. Oman ongelmansa tulee muodostamaan erityisesti riskiryhmien liikkumisrajoitusten kesto. Tähän tullaan myös piirin puolesta paneutumaan ja toivotaan hyviä ajatuksia että selviydytään mahdollisimman pienillä vaurioilla…Meillä oli rakennettuna keväälle kiva ohjelmisto, ja nyt pyydän että kukin varmistaa ensi syksyn ohjelmiston sisältöä huolehtimalla siirrettävien ohjelmistojen uudelleen aikataulutusta niiden peruuttamisten sijaan.

Vaihto-oppilaille koronapandemia on luonnollisesti haastava, moni on maailmalla keskeyttänyt vaihtarivuotensa, mutta meidän klubimme OB Julia jatkaa elämäänsä Australiassa ja IB Gemma taas Klaukkalassa. On tärkeää olla heihin yhteydessä jatkuvasti ja vaikka pyytää lyhyitä  ”uutiskirjeitä”. Jos/kun vaihtareiden osalta tulee hoidettavia asioita, niin otetaan ne vastaan klubina yhtenä rintamana, ottaen huomioon että nykyinen tilanne on teini-ikäiselle vieraassa maassa varmasti henkisesti raskas tilanne kun koulunkäynnin arkirytmiä ei perinteiseen tyyliin ole tarjolla.

Kaikesta huolimatta toivon kaikille pääsiäisen ajan sujuneen mukavasti, ja tulevan kevään osalta kaikille terveenä pysymistä! Kyllä tämä tästä…

terv.

Pres Tom