Varainhankinta ja lahjoitukset

Talvitapahtuma

Merkittävin varainhankintatapahtumamme on Talvitapahtuma, jota olemme jo usean kerran viettäneet Valkiajärven Lähtelän rannassa helmikuun alun sunnuntaina. Autojen määrästä pääteltynä osallistujia tapahtumassa on ollut vuosittain noin 100 perhekuntaa eli noin 300-500 henkilöä.

Järjestöt mukana laajalla pohjalla

Mittarina osallistumiselle olivat myös syödyt sadat makkarat, hernekeittolautaselliset ja letut. Klaukkalan rotareitten ja Klapasten lisäksi myös Klaukkalan kalastuskerho, Klaukkalan Kiri, Länsirannan talli, VauhtiFarmi, Perttulan VPK ja Valkjärven kyläyhdistys osallistuvat päivän järjestelyihin. Pro Valkjärvi oli järjestänyt hiihdon mitalit ja osallistui pilkkikisan palkintoihin, kyläyhdistys esitteli toimintaansa ja Kiri vastasi hiihtokilpailujen järjestelyistä.

Yrittäjät tapahtuman tukena

12 Klaukkalan seudun yrittäjää oli halunnut taloudellisesti tukea Nurmijärven-Klaukkalan rotaryklubin oppilasvaihtoa ja partiolippukunta Klapasten partiotoimintaa. Muutamat yrittäjät olivat myös tulleet esittelemään toimintaansa paikan päälle. Kiitokset tukijoillemme.

Ohjelma vakiintuu ja täydentyy

Ensimmäisistä talvipäivistä lähtien on suosittuja kohteita olleet poniratsastus ja Perttulan vapaaehtoisen palokunnan paloauto, mukana on ollut myös nuoriso-osaston pojat.

Ponit saavat lasten ehdottoman huomion

Klapaset esittelevät partiotaitoja sekä antavat yleisölle mahdollisuuden oleskella partiolaisten teltassa ja lämmitellä nuotiolla.

Aikaisempien hiihto- ja pilkkikilpailujen lisäksi Vauhtifarmi organisoi Tandemhiihtoa. Esillä on myös lumikengät ja niiden käyttöön liittyvä opastus. Hyvä lumen määrä antaa mahdollisuuden testata lumikenkiä oikeissa olosuhteissa.

Rotareiden Tandemhiihto joukkue vauhdissa

Oheisapua liikunnan harrastajille

Valkjärven suosio ja tärkeys ympäristölle on näkynyt myös retkiluistelijoitten ja jäällä hiihtäneitten määrissä Lähtelänrannassa. Heille Talvitapahtuman keittiö on tarjonnut hyvän mahdollisuuden ravintoon ja virkistymiseen ulkoilun jälkeen. Samalla he saavat mahdollisuuden tutustua partio- ja rotarytoimintaan.

Vastinetta kävijoiden tapahtuman tukemiselle

Rotarit ovat keränneet tapahtumassa varoja nuorisovaihdon sekä Klapasten tukemiseksi myymällä hernekeittoa, makkaroita, räiskäleitä sekä muita hyviä tuotteita.

Rotareiden myyntipöydällä on vilskettä

Kokoontumistiedot