Paljon on ehtinyt tapahtua edellisen kerran jälkeen, kun kirjoitin. Tällä hetkellä ranskankieli luonnistuu jo mukavasti ja käytän kieltä koko ajan. Matematiikka sen sijaan ei luonnistu, mutta riittää kuulemma, jos yritän parhaani. Muuten koulussa sujuu erittäin hyvin ja opettajat sekä paikalliset rotaryt ovat olleet tyytyväisiä.

Muutama viikko sitten oli rotareiden kanssa pieni retki, jossa touhuttiin erilaisia talviaktiviteettejä mm. koiravaljakkoajelu, lumikenkäily ja pulkkamäki. Viime viikonloppuna oli toinen orientaatio leiri, jossa Quebecin OB:t saivat tietää heidän vaihtomaansa. Yksi heistä on tulossa Suomeen elokuussa viettämään vaihtovuotta.

Huhtikuussa lähden koulun orkesterin kanssa Bostoniin musiikkikilpailuihin soittamaan. Toinen matka on myös huhtikuussa, jolloin menemme Rotareiden kanssa Newyorkkiin. Innolla odotan tulevia matkoja. Toukokuussa uusi hostperheeni lupasi viedä minut katsomaan Niagaran putouksia.

Vaihdoin hostperhettä puolitoista viikkoa sitten lauantaina ja tähän asti kaikki on mennyt hienosti. Perheen vaihtaminen on ollut tähän asti vaihtovuoteni hankalin osuus, koska pidin ensimmäisestä perheestä niin paljon. Mutta toinen perhe on myös erittäin mukava ja varmasti tulee olemaan antoisat 5 kuukautta heidän kanssaan. Uudessa hostperheessä minulla on äiti ja isä, sekä neljä sisarusta jotka asuvat jokatoinen viikko kotona ja joka toinen viikko isällä/äidillä. Takapihalla on luistelukenttä, jossa pelaamme perheen voimin jääkiekkoa ja curlingia. Tänään ystävänpäivänä söimme yhdessä perheen kanssa ja illalla katsoimme hostäidin kanssa rakkauselokuvan.

Kaikin puolin vaihtovuoteni on ollut erittäin onnistunut ja olen todella kiitollinen tästä mahdollisuudesta teille rotareille. Tietysti myös omalle perheelle ja mahtaville hostperheille.

Mukavaa viikkoa,

Unna Ulmanen