Yhteiset projektit

Joulupuu-keräys

Osana klubimme palveluprojektitoimintaa osallistumme yhdessä Lahden alueen muiden Rotaryklubien kanssa Joulupuu-keräykseen. Tällä hyväntekeväisyystempauksella keräämme lahjoja lastensuojelun ja erityisen tuen piirissä oleville lapsille, joilla voi olla rajallinen mahdollisuus saada joululahjoja. Tällaisia lapsia on kuntien ja kaupunkien lastensuojelun asiakkaina maanlaajuisesti kymmeniä tuhansia. Lahjat jaetaan perille saajilleen luotettavien tahojen, kuten seurakunnan kautta. Lahjat menevät suoraan perheille ja lapsille ilman välikäsiä tai kuluja. Joulupuun järjestäjänä toimii Lahden nuorkauppakamari  ja Rotaryn ollessa tärkeä paikallinen yhteistyökumppani.

14.12.2019 osallistuimme Joulupuu-keräykseen kauppakeskus Karismassa, jolloin Lahti-Wellamolle oli koko päivän päivystysvuoro klo 9.00 – 19.00 välillä. Meitä oli 10 rotaria suorittamassa tätä palvelutyötä. Olimme osanneet varata oikean päivän, sillä meidän ei tarvinnut seisoskella kädet taskussa vaan keräykseen osallistuttiin erittäin aktiivisesti: meiltä toimitettiin päivän mittaan säkkikaupalla lahjoituksia, joita kertyi noin 350 kpl! Tämä oli ollut Karisman keräyspisteen paras tuotto! Suuri kiitos kaikille talkootyöhön osallistuneille.

Saimme kaikki oikein hyvän joulumielen.

Kokoontumistiedot

Paikka: