Perjantaina 12.8.2022 Wesijärvi -klubin kokouksessa Ukrainan tilanteesta kertoi Yaroslav Fedorov RC Kharkiv New Level:istä. Tämä Harkovan klubi on ollut Eila Parviaisen tärkeä yhteistyöklubi kun piirin apua on haettu ja suunnattu Ukrainaan. Harkova oli pahimmillaan Venäjän murhakoneiston piirittämä, ei enää, mutta rintaman läheisyydessä tulitukselle alttiina. Yaroslav itse on Suomessa ja työkseen organisoi marjanpoimintaa ukrainalaisella työvoimalla ja välittää marjat edelleen. Hänen esityksestään Ukrainan tilanteesta voi nähdä sen järkyttävän tarpeen, mikä ukrainalaisilla on arjen elämässään. Kaikkea tarvitaan: puhdasta vettä, elintarvikkeita, lääkkeitä, lämpöä, palokunnan vesiletkuja ja paloautoja, kaikkea mikä meille Suomessa on itsestään selvää emmekä joudu niitä koko ajan ajattelemaan.

Rotarit kansainvälisenä järjestönä sekä rotarit yksilöinä ovat avustaneet ja jatkavat avustusta. Voimme välittää viestin muillekin kuin rotareille, jotka haluavat tietää ja auttaa.

Kunnia Ukrainalle!