Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika

23.01.2024
17:00

Meillä on ilo kutsua kaikki Itämeren suojelusta kiinnostuneet rotarit Silakkasoudun tuoton luovutustilaisuuteen Herttoniemen rotaryklubin viikkokokoukseen tiistaina 23.1.2024 klo 17.00 Kulosaaren Yhteiskoulun pieneen auditorioon (osoite Stålberginkuja 1, 00570 Helsinki).

Herttoniemen Rotaryklubi on yksi kahdeksasta Silakkasoutua järjestävästä klubista. Soudun avulla kerättyjen varojen luovutustilaisuus järjestetään aina vuorotellen järjestäjäklubeissa. Silakkasoutu soudettiin 1.10.2023 Helsingissä. Vuoden 2023 tapahtuman teemana oli “Eläköön meriluonto!”. Tapahtuman avulla kerätyt varat lahjoitetaan tällä kertaa Baltic Sea Action Groupille merenalaisen luonnon monimuotoisuuden suojeluun.

Tilaisuuden ohjelma 23.1.2024

• Tervehdykset, Helena Kangas, Herttoniemen rotaryklubin presidentti ja Erik Rosenlew, Finlandia Hall rotaryklubin presidentti
  • Taustaa Silakkasoudusta, Markku Juhola, ohjausryhmän puheenjohtaja
  • Avustuksen lahjoituskirja luovutetaan Baltic Sea Action Groupin toimitusjohtaja Ville Wahlbergille ja varainhankintapäällikkö Elina Rannalle, joka pitää esitelmän BSAG:n toiminnasta.

Taustaa

Kahdeksan pk-seudun rotaryklubia on 2013 lähtien järjestänyt Silakkasoudun omien lähivesien ja Itämeren hyväksi vuosittain Stadin Silakkamarkkinoiden avajaispäivänä. Tapahtumalla kerätyt varat on aiemmin osoitettu Vantaanjoen ja Helsingin seudun vesistönsuojeluyhdistykselle jatkuvatoimisen vedenlaadun mittaamiseen sekä merentutkimusalus Arandan tutkimussukelluksiin.

Lisätietoja

Tilaisuuteen pyydetään ilmoittautumaan 17.1.2024 mennessä sähköpostilla erkki.ilus@gmail.com, puh. +358 40 173 3320. Tilaisuudessa tarjottavan kahvin/teen ja korvapuustin hinta on 7 euroa.

Parhain terveisin ja tervetuloa,

Helena Kangas, Herttoniemen Rotaryklubin presidentti