Tallinn Reval rotaryklubi tarjoaa vähävaraisten perheiden lapsille mahdollisuuden jännittävään kesäleiriin. Leiri järjestetään Estonian Union for Child Welfare hyväntekeväisyysjärjestön Remnikun leirialueella Peipsijärven rannalla. Projektin tarkoituksena on tarjota puutteellisissa oloissa eläville 7-16 -vuotiaille lapsille kahdeksan päivän ajan kokemuksia, jotka edistävät heidän hyvinvointiaan ja kehittymistään.

Kesä voi olla hyvin hankalaa aikaa varattomien perheiden lapsille. He jäävät ilman päivittäistä kouluruokaa ja koulun tarjoamaa aktiviteettia. Perheiden on hyvin vaikeaa järjestää kaikille lapsille heidän ikäryhmälleen sopivaa vapaa-ajan toimintaa. Lapsilla ei ole useinkaan mahdollisuutta oleskella maaseudulla. Heillä ei ole kouluun palatessaan muille kerrottavana jänniä tarinoita kesäloma-ajalta.

Koulutettujen ohjaajien lisäksi leirin järjestelyissä ovat mukana klubin vapaaehtoiset, jotka innostavat nuoria ja ovat tarvittaessa heille tukena.

Päikeselaager–kesäleirin 5-vuotisjuhlavuotta vietettiin vuonna 2018. Joka vuosi leirillä on ollut 220 lasta. Kesäleirin vaikutukset lapsiin ja nuoriin kannustavat meitä järjestämään leirin vuosi toisensa jälkeen.

Pyrimme innostamaan lapsia ja nuoria niin, että jonain päivänä suuren keksijän muistelmat alkaisivat sanoilla ”Ensimmäisen pienen robottini rakensin Päikeselaager-kesäleirillä” tai maailmankuulu ballerina sanoisi ”Päikeselaager-kesäleirillä oivalsin, että tanssi on minun elämäni”.

Unelmoidaan isosti yhdessä!

* päike tarkoittaa suomeksi aurinkoa

Tutustu Päikeselaageriin