Kehitysyhteistyö on vahvasti esillä käynnissä olevissa hallitusneuvotteluissa. Puhetta on sekä puolesta että vastaan.

Tänään 16.5.2023 Pasilan klubin viikkokokouksessa sivuttiin kehitysyhteistyötä vahvasti, kun klubiveli, yrittäjä

Seppo K Kolehmaisen kertoi kokemuksistaan työskentelystä Nigeriassa ja Venezuelassa.

Seppo Kolehmainen työskenteli vuosina 2007- 2009 Nigeriassa ja sen jälkeen 2009- 2013 Venezuelasta. Seppo Kolehmaisen on entinen Finnairin lentäjä. Sekä Afrikassa että Etelä- Amerikassa hän koulutti paikallisia pilotteja uuteen operaattori ympäristöön eli lähinnä pienkonelentäjiä vastaamaan isommasta lentokalustosta.

Seppo Kolehmaisen oli Islannin vetämän hankkeen palkkalistoilla. Hän kuvasi värikkäästi ja mielenkiintoisesti sekä toimintaympäristöä että työtään. Molemmissa maissa oli omat erityispiirteensä. Se näkyi sekä siirtomaaherruuden perintönä ja ilmapiirinä sekä työn erilaisena organisointina. Kun Finnairin lentäjät lentävät ja muu työ on muilla ammattilaisilla niin sekä Nigeriassa että Venezuelasta kipparin työ oli moninaisempaa.