Nuorisovaihto – upea kokemus lukiolaiselle

Pasilan klubin viikkokokouksessa laskiaistiistaina 13.2.2024 vieraana oli klubin vaihto-oppilas Olai Pirttiniemi. Olai oli vuosivaihdossa 2022-23 Kaliforniassa.

Kokouksessa Olai kertoi kuvin ja sanoin kokemuksiaan vaihtovuodestaan. Sen aikana hän kävi koulua, urheili ja teki monia matkoja ja retkiä sekä isäntäperheiden kanssa että osallistui rotareiden toimintaan.

Rotareiden aktiviteetit kohdistuivat mm. vähävaraisten ruokahuoltoon ja kodittomien auttamiseen. Vaihtovuoden aikana alueella oli kovimmat sateet 20 vuoteen ja se vaikutti maatalousvaltaisen alueeseen ja ihmisten elämään merkittävästi.

Olai kertoi, että vuosi oli erittäin antoisa ja hän sai paljon uusia ystäviä, joiden kanssa jatkaa edelleen yhteydenpitoa. Hän oli vuosivaihdossa ensimmäisen lukiovuoden jälkeen ja paluunsa jälkeen jatkaa nyt opiskeluja toisella lukioluokalla. Myös Olain isä ja sisarukset ovat olleet vaihto-oppilaana, joten valmistautuminen vuoteen onnistui erinomaisesti jo kotona.