Tiistaina 27.4.2021, kansallisena veteraanipäivänä, Pasilan rotaryklubin kokouksessa projektijohtaja Kuisma Reinikainen Bonava Oy:stä kertoi Pohjois-Pasilaan rakennettavasta ja kasvavasta Postipuiston uudesta asumisalueesta. Esitelmä oli osa Pasilan klubin paikallista hanketta ja Pasila teemaa.

Postipuiston rakentaminen alkoi vuonna 2019 ja alueen päärakentaminen tapahtuu vuoteen 2024 mennessä. Postipuisto rakentuu Ilmalan pohjoispuolelle, maaliikennekeskuksen paikalle, lähelle keskuspuistoa.

Postipuiston rakentamisessa on kysymys myös kumppanuuskaavoituksesta, jossa kaupunki ja rakentaja suunnittelevat kaavoitusta ja rakentamista yhdessä. Postipuiston alueelle tulee vapaarahoitteisia asuntoja, kaupungin asuntotuotantoa ja Hitas asuntoja.

Bonava, joka syntyy sanoista bo eli asuminen ja nav eli keskipiste. Bonava on asuntorakentaja ja asuntojen myyjä ja toimii Pohjoismaissa, Saksassa, Baltian maissa ja Pietarissa.

Arvoinaan yhtiö korostaa kestävää kehitystä ja yhteisöllisyyttä. Toimissaan se haluaa, ei vain luoda koteja, vaan mukavaa naapurustoa. Yhtiön tavoitteena on omilla toimillaan ja suunnittelulla edistää mm. ilmastotavoitteita.

Bonava on ensimmäinen Pohjois-Euroopan rakentaja, joka on sitoutunut SBT-Science Based Targets tavoitteisiin. Toimissaan se myös pitää keskiössä YK:n kestävän kehityksen tavoitteita (2015): 11-kestävät kaupungit ja yhteisöt, 12-vastuullinen kuluttaminen, 13-ilmastotutkija, 8-ihmisarvoista työtä ja talouskasvua, 17-yhteistyö ja kumppanuus.