Ulkomaantoimittaja, tietokirjailija Rauli Virtanen

Puolivuosisataa maailman kriisien seurantaa ja raportointia

Ulkomaantoimittaja, tietokirjailija Rauli Virtanen kertoi Pasilan klubin viikkokokouksessa tiistaina 19.10. kuvin ja mielenkiintoisin kertomuksin urastaan ja maailman kriiseistä.

Ulkomaantoimittajan ura alkoi 1973 raporteista Chilen sotilasvallankaappauksesta. Sitä ennen hän oli jo reppureissaajana, freelancetoimittajana Etelä Amerikassa.

Rauli Virtanen on juuri julkaissut kirjan – Täällä Rauli Virtanen – kohtaamisia Vietnamista Ukrainaan. Kuvatessaan kriisejä ja maailman tapahtumia Rauli Virtanen on ollut siellä mistä muut haluavat pois. Teos on laaja kuvateos ja antaa mielenkiintoisen katsauksen maailmanpolitiikkaa viidestäkymmenestä vuodelta.

Rauli Virtanen seurasi myös ystävänsä presidentti Martti Ahtisaaren uraa ja mm. rauhanneuvotteluja myös Namibiassa.