Pasilan klubin yhtenä toimintana ja teemana on seurata Pasilan alueen muutosta.

Pasilan klubissa marraskuun 2022 teemana oli Pasilan kehittäminen ja kasvaminen.

Kuukauden aikana kuulimme eri asiantuntijoiden selvityksiä ja puheenvuoroja, miten raiteiden alta kasvaa uutta Helsinkiä, miten uusi Postipuiston asuinalue kasvaa ja muotoutuu, miten uudet raitiolinjat kulkevat Kalasatamasta Pasilaan ja miten Kauppakeskus Triplasta kasvoi Pohjoismaiden suurin ja paras kauppakeskus.

Maailman onnellisin kansa viihtyy kauppakeskuksissa, totesi Triplan kauppakeskusjohtaja Päivi Salonen klubin kokouksessa 29.11.2022.

Tätä toteamista todisti myös päivän uutiset siitä, että Helsingin keskustassa on useita tyhjiä ostostiloja ja liikehdintä ydinkeskuksen kaupoissa on hiljentynyt.

Tripla on julkisen liikenteen keskus ja siksi se on helppo saavuttaa.

Tripla on enemmän kuin vain kauppakeskus eli siinä on hotelli, ravintolamaailma ja viihde- ja hyvinvointipalveluita. Triplassa sekä toimistoja että asuntoja. Se on myös Suomen toiseksi vilkkain rautatieasema. Kauppakeskus Päivi Salosen mielestä Tripla on väripilkku Suomen talvessa.