Järjestelyihin osallistumisen ohella klubistamme oli soutamassa veneessä numero 96 tänä vuonna kaksi soutajaa ja sponsoroimme myös osallistujia Helsinki Rotaract klubista.

Klubimme osallistui 100 suomalaista vesistötekoa kampanjan toteutukseen vuonna 2017. Pääjärjestäjinä ovat kuusi Rotaryklubia, Vesistökunnostusverkosto (SYKE), Suomen Melonta- ja Soutuliitto sekä Suomen vesiensuojeluyhdistysten liitto ry.

Kampanja on osa Suomen itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmaa. Kampanja huipentui ja parhaat teot palkittiin 5. Silakkasoudun yhteydessä 1.10.2017 Helsingissä Stadin silakkamarkkinoiden avajaispäivänä. Silakkasoudun järjestelyistä vastasivat  Hausjärvi-Riihimäki rk, Herttoniemi rk, Pasila rk, Vantaa-Myyrmäki rk sekä Rotaract Helsinki rotaractklubi (linkki rotaract klubin uutiseen…).

Meidän kaksi soutajaa löytyvät viereisestä kuvasta Myyrmäen Rotaryklubin veneestä numero 96.

Soututapahtumaan osallistui kaikkiaan 17 venekuntaa. Pilvisestä ja vähän viileästä säästä huolimatta tapahtumassa vallitsi iloinen ja rento tunnnelma. Kannattaa katsoa Finlandia Hall Rotaryklubin verkkosivulla olevat venekuntien ja tapahtumien kuvat tästä linkistä…