Noin kaksi sataa rotaria kokoontui lauantaina ja sunnuntaina 1. – 2.2.2020 Pasilan Triplassa. Kokouksen ohjelmassa oli ajankohtaisia rotaryteemoja muun muassa hyvän tekemisestä, rauhasta, vaikuttamisesta ja osallistumisesta. Puheenvuoroja kuultiin sekä kotimaisilta että kansainvälisiltä asiantuntijoilta.
Teemme hyvää- osiossa esiteltiin Pasilan klubin vetämää ja 19 muun klubin tukemaa hanketta.

Ritva Semi ja Timo Havola kertoivat hankkeen peruslähtökohdista, toiminnoista ja tuloksista. Esitys herätti keskustelua ja kysymyksiä sekä mielenkiintoa hankkeen monistettavuudesta johonkin muuhun maahan. Kehitysyhteistyö hankkeiden tuloksellisuuden avain on huolellinen suunnittelu, laatu ja paikallisen kulttuurin asiantuntemus sekä vaikuttavuuden varmistaminen. Seminaarissa ministeri Pekka Haavisto korosti myös Afrikan merkitystä Suomen politiikassa ja kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten auttamista mm. koulutuksen avulla.

Ritva Semi
klubin presidentti 2019 – 2020