Rikosromaaneja politiikan maailmasta

Pasilan klubin viikkokokouksessa 26.4. esitelmöitsijänä oli Varsinais- Suomen maakuntajohtaja, poliitikko ja rikoskirjailija Kari Häkämies.

Kari Häkämies on kirjoittanut 10 rikosromaania. Kirjojen nimet voisivat olla hyvinkin tosielämästä, vaikka näin ei olekaan. Esimerkiksi kirja Rehelliseksi tunnettu.  Sanonta rehelliseksi tunnettu on ilmaisu, jota käytetään mm., kun valitaan valtioneuvoston jäseniä. Kari Häkämies oli ministerinä 1996 – 2000.

Kari Häkämiehestä rikosromaanit sijoittuvat politiikan maailmaan, niissä on paljon heijastuksia siitä, mitä kirjailija itse on politiikan maailmassa kokenut ja nähnyt. Osa heijastuksista on tiedostettuja ja osa varmasti tiedostamattomia. Kari Häkämiehen kirjat ovat fiktiota, mutta kirjoitettu niin että voisivat olla myös totta.

Monessa mukana oleva Häkämies kirjoittaa aikaisin aamulla. Tähän asti kirjoja on ilmestynyt lähes vuosittain vuodesta 2010 alkaen. Seuraava teos ilmestyy kesäkuussa.

Kari Häkämiehen kesäkuussa ilmestyvä uusin kirja.

Kari Häkämiehen aiemmat julkaistut rikosromaanit