Namibiassa koululuokat ovat perinteisesti suuria jopa 45 oppilaan kokoisia.

Pasilan klubin vetämä ja 20 klubin tukema opettajavaihto- hanke Namibiaan otti tänään uusia askeleita. Koronan takia opettajien matkustaminen Namibiaan tai Namibiasta Suomeen on nyt toistaiseksi estynyt.

Tänään 7.9. kuitenkin pidettiin zoom-kokous, johon osallistuivat Martti Ahtisaari koulun rehtori Romanus Garob ja Windhoekin Rotaryklubissa Peter Störmer sekä Pasilan klubista Ritva Semi ja klubipresidentti Aleksei Solovjew. Kokousta veti GG hankkeen projektipäällikkö Timo Havola.

Zoom kokouksessa käytiin läpi hankkeen tilannetta ja suunniteltiin digitaalista opettajavaihtoa ajalle, kun matkustaminen on rajoitettu.

Tavoitteena on järjestää matkustusrajoitusten aikana digitaalisia seminaareja ja koulutustilaisuuksia. Zoom- kokous Namibian ja Pasilan välillä onnistui mainiosti ja on osoitus rotarytoiminnan perusperiaatteesta veljeydestä, toisen tukemisesta ja auttamisesta.