Uusi Etelä Pasila vahvistaa Pasilaa Helsingin uutena modernina keskustana?

Pasila-teeman puitteissa Pasilan Rotaryklubin viikkokokouksessa tiistaina 28.11.2023 perehdyttiin Etelä-Pasilan rakentamiseen. Jos kaikki menee suunnitellusti Pasilan tulevien tornitalohankkeiden rakentaminen alkaa 2030. Rakentaminen kestää 3-5 vuotta.

Kehitysjohtaja Sami Sivula, Skanska CDF Oy

Pasilan tornitalohankkeiden rakentamisesta kertoivat Sami Sivula, kehitysjohtaja, Skanska CDF:stä sekä Arkkitehti Samuli Woolston arkkitehtitoimisto Ala Oy:stä.

Arkkitehti Samuli Woolston kertoi, että jokainen rakennettava tornitalo on erilainen ja jokaisella on oma luonteensa. Talot ovat noin 29-32 kerroksisia ja korkeutta niillä on noin 120 metriä. Taloihin tulee asuntoja, palveluita, toimistoja ja monenlaisia

liiketiloja. Talot rakennetaan maanpinnalle, joissa on oma piha eikä taloja rakenneta kansille.

Arkkitehti Samuli Wooston, Ala Oy

Arkkitehtitoimisto Ala Oy on mm. Kirjasto Oodin suunnittelija.

Rakentamisen jälkeen Helsingin modernikeskus on Pasilassa ja nykyinen keskus
”vanha kaupunki”. Ehkä?