Pasila kasvaa

Pasilan rotaryklubin paikallisprojektina on jo useamman vuoden ollut seurata aktiivisesti Pasilan alueen kehitystä ja kasvua. Tiistaina 21. Marraskuuta teemana oli Eteläinen Postipuisto – alueen rakentaminen.

Eteläinen Postipuisto on yksi rakennuskokonaisuus Postipuiston, keskisen Postipuiston ja eteläisen Postipuiston ketjussa.

Teemasta alusti projektipäällikkö Jutta Peura Helsingin kaupungilta.

Ennen Eteläisen Postipuiston rakentamista edeltävät laajat maaperän puhdistustyöt. Alueella on ollut aiemmin sekä kaatopaikka, ampumarata ja sikala. Puhdistustyöt käynnistyvät keväällä 2024 ja merkitsevät suurta maamassan vaihtoa.

Talorakentaminen alueella käynnistyy 2027 ja alueen pitäisi olla valmis 2035. Alueelle tulee toimistotaloja, joiden mukana noin 2000 työpaikkaa sekä asumista ja palveluita.