Tiistaina 19. lokakuuta Pasilan klubin kokouksessa vieraana oli piirin kuvernööri Raine Nikander.

Hallituksen ja klubin kokouksessa keskusteltiin mm. rotaryliikkeen työstä ja ulkoisesta kuvasta. Rotaryliike perustettiin Suomeen 1927, joten sillä on pitkä historia. Rotareiden tehtävänä on toimia alueilla, joissa yhteiskunta ei toimi. Pohjoismaisessa hyvinvointiyhteiskunnassa rotaryliikkeen toiminta on hieman erilaista kuin liikkeen synnyinmaassa Yhdysvalloissa tai muilla mantereilla.

Pasilan klubin vetämä ja 20 klubin tukema hanke, opettajavaihto Namibiaan, korostaa rotaryliikkeen kansainväliset ulottuvuutta. Toisaalta paikallinen hanke, Pasilan kehityksen seuraaminen mahdollistaa stipendien antamisen alueen oppilaitoksille. Viikoittaiset laadukkaat esitelmät antavat jäsenille mahdollisuuden keskusteluun.

Järjestön vahvin voimavara on kenttäorganisaatio eli klubit. Klubit pysyvät elinvoimaisena, kun ne uudistuvat, kehittävät sisältöjään ja saavat joukkoonsa uusi jäseniä. Klubit tarvitsevat toimintansa kehittämiseen piirin kaiken tuen.

Kuvernööri Nikander korosti puheessaan, että klubien tulisi nyt panostaa jäsenhankintaan ja toiminnallisuuteen. Tarvitaan yhteishenkeä, hyvää toveruutta ja toinen toistemme tukemista. Näin korona ja koronan jälkeisenä aikana tämä on erityisen tärkeää.