Keitä olemme

Tule mukaan rotareihin, vaikuttavaan kansainväliseen verkostoon

Rotaryorganisaatio perustettiin Yhdysvalloissa 1905 kansainväliseksi palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatioksi. Rotareihin kuuluu 1,2 miljoonaa jäsentä yli 200:ssa maassa.

Klubeja Suomessa ja Virossa on kolmisensataa. Klubit on organisoitu Suomessa kuuteen (v:sta 2020 viiteen) piiriin, joista yhdessä on mukana Viro.

Rotarit eivät edusta mitään poliittista tai uskonnollista suuntausta.

Tutustu myös Suomen Rotaryjen sivuille https://rotary.fi/

Keitä olemme

Oulun City Rotaryklubi on Oulun nuorin ja nuorekkain klubi. Klubimme on perustettu 2006, jäseniä on tällä hetkellä 34. Parin viime vuoden aikana jäsenmäärä on aktiivisen toimintamme houkuttelemana kasvanut 10:llä.

Rotareina olemme osa kansainvälistä järjestöä, johon kuuluvia yhdistää halu tehdä hyvää ja palvella muita. Oulun City Rotaryklubin jäsenet edustavat laajalti eri ammattiryhmiä.

Mitä teemme?

Oulun City Rotaryklubi kokoontuu klubikokoukseen säännöllisesti joka toinen viikko– parillisten viikkojen perjantai-aamuisin Ravintola Pokkisessa kello 7.30-8.30. Kokouksissamme kuulemme aamukahvin lomassa mielenkiintoisia esitelmiä ja ajankohtaisia asioita, sekä viihdymme yhdessä.

Klubikokousten lisäksi vierailemme kuukausittain mielenkiintoisissa kohteissa. Rotaryvuoden aikana klubillamme on lukuisia vapaa-ajan tapahtumia, joissa meillä on mahdollisuus nauttia yhdessäolosta, tutustua toisiimme paremmin ja suunnitella toimintaamme. (kts tarkemmin projektit).

Nuorisovaihto on tärkein vuosittain toistuva projektimme. Sen lisäksi toteutamme palveluprojekteina yhdessä suunnittelemiamme tapahtumia oululaisten iloksi ja virkistykseksi, myös osana varainkeruutamme. Tuemme myös humanitäärisiä projekteja koordinoivaa Rotarysäätiötä.

Varainhankintaprojekteista keräämämme varat käytämme nuorisovaihtoon ja palveluprojekteihin.

Rotary- ja klubitoimintaa rahoitamme klubilaisten jäsenmaksuilla. Vapaa-ajan toimintamme rahoitamme omakustanteisesti.

Kiinnostaako jäsenyys?

Rotarina sinulla on mahdollisuus toimia ja vaikuttaa myönteisten asioiden edistämiseksi. Lisäksi saat sosiaalisen verkoston ja elinikäisiä ystäviä kotipaikkakunnaltasi, jopa maailmanlaajuisesti. Sinulla on myös mahdollisuus verkottua harrastuksesi jakavien muiden rotarien kanssa rotareiden moninaisissa kansainvälisissä harrasteryhmissä.

Tartu tilaisuuteen vaikuttaa asioihin yhdessä samanhenkisten ihmisten kanssa. Voit tehdä paljon oman yhteisösi jäsenenä, ammattisi edustajana, osaajana ja vaikuttajana.

Saat erinomaisen mahdollisuuden verkostoitumiseen niin paikallisesti, valtakunnallisesti kuin laajemminkin. Rotary on kansainvälinen toimija, jonka kautta avautuu mahdollisuuksia ja näköaloja halutessasi myös maailmanlaajuiseen toimintaan

Tule rohkeasti vierailemaan viikkokokouksessamme ja tutustumaan meihin sekä toimintaamme! Voit myös lähestyä klubiamme sähköpostilla (….)

Tutustu myös nuorille suunnattuun toimintaan, Interactiin ja Rotaractiin.