Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Lassintalon hyötykasviprojekti

Meillä on alkukesän yhteinen hyötykasviprojekti Lassintalon palvelukodin ja hyötykasviyhdistyksen. Valmistelemme ja istutamme Lassintalon palvelukodin pihalle kasvilaatikoihin hyötykasveja ja kesäkukkia palvelukodin käyttäjille virikkeeksi ja iloksi.

Projekti toteutetaan kesäkuun alussa talkoona, jolloin kasvilaatikot valmistellaan ja kasvit istutetaan palvelukodin henkilöstön ja asukkaiden avulla kasvukauteen. Palvelukodin käyttäjät tarkkailevat, huolehtivat ja nauttivat kasvukauden aikana hyötykasveista. Palvelukodin henkilöstö huolehtii syksyllä sadonkorjuun ja kasvilaatikoiden huollon.

Projektissa toteutuu mukava yhdessä tekeminen ja pienellä vaivalla toteutuva kesänmittainen ilo ja hyöty kaikille palvelukodin käyttäjille.

Pelastakaa Lapset ry:n tukihenkilö- ja tukiperheprojekti

Olemme järjestäneet vuosittain Pelastakaa Lapset ry:n tukiperheille ja tukihenkilöille virkistyspäivän, joista viimeinen oli kesällä 2019 Virpiniemessä.