Presidentin tervehdys

Hyvät Rotary-siskot ja- veljet, ja kaikki Rotary-toiminnasta kiinnostuneet:

Tämän Rotary-vuoden teemana on ”CREATE HOPE in the WORLD”. Rotareina haluamme siis luoda toivoa ja uskoa paremmasta tulevaisuudesta maailmaan. Teema on mielestäni erittäin ajankohtainen tällä hetkellä, kun saamme seurata negatiivisia uutisia tapahtumista eri puolilta maailmaa.

Rotary on eettisellä pohjalla toimiva kansainvälinen palvelujärjestö, jonka päätavoitteita tällä kaudella ovat:

• Tavoitteiden ja toiminnan jatkuvuus
  • Rotaractorit (nuoret) esimerkkeinä muutokselle
  • Tyttöjen voimaannuttaminen
  • Monimuotoisuus
  • Polio
  • Rauhantyö
  • Mielenterveys

Rotareina teemme paikallisia palveluprojekteja ja yhdessä toisten klubien kanssa kansainvälisiä projekteja, joilla vaikutetaan tämän päivän akuutteihin haasteisin. Esimerkkeinä klubimme toiminnasta olemme kouluttaneet yhdessä Pohjolan Osuuspankin ja Oikeusaputoimiston kanssa yli 800:lle Oululaiselle nuorelle taloustaitoja Talouden hallinnalla turvaa tulevaisuuteen projektissa, lähettäneet vaihto-oppilaita ulkomaille ja muistaneet vanhuksia.

Rotary vuoden 2023-2024 aikana klubillamme tulee olemaan monenlaisia palveluprojekteja sekä klubilaisille yhteistä toimintaa ja tapahtumia. Lähetämme vaihto-oppilaan ulkomaille ja saamme vastavuoroisesti vaihto-oppilaan Ouluun. Tutustumme paikallisiin yrityksiin ja tiedeyhteisöön sekä verkostoihin niiden ympärillä.

Ystävällisin terveisin,

Ismo Tenhunen