Forneldarnas natt i Nagu Lördag 27.8.2022. Familjefesten under forneldarnas natt i Nagu är en tradition.
ANMÄLAN kan göras digitalt i formulär => www.sandslott.nagurotary.fi, (eller på plats vid stranden den 27.8 från kl 17.30)

Festen ordnas även i år och arrangörerna kommer att respektera myndigheternas bestämmelser om avstånd och säkerhet. Publiken bär naturligtvis sitt eget ansvar. Festen (anmälan ) inleds kl. 17.30 på stranden med den traditionella sandslottstävlingen.

Tävlingsklasserna:
Familj med små barn
Barn under 10 år
Ungdomar över 10 år
Proffs på byggbranschen
Rotarymedlem
Övriga vuxna

Tidtabell för sandslottstävlingen:
Anmälan på plats från kl 17.30.
Sandslottsbyggande kl 18.00 till ca kl 19.00.
Domarteamet bedömer från kl 19.00 och framåt.
Prisutdelning kl 19.45

Bedömningen grundar sig på byggets tekniska kvalitet och fantasifullhet. Föremålet man bygger får vara vad som helst, men man skall använda helst bara naturmaterial.

Ta gärna egna redskap med fast det finns att låna vid anmälningsdisken.

Målet med festen är att ge barn, unga och vuxna en meningsfull familjefest som avslutning på sommarens aktiviteter och samtidigt stärka samhörigheten mellan olika ålderskategorier och språkgrupper.

Samarbete är en förutsättning för arrangemangen. Nagu Ungdomsförening, Multiculti, Nagu Rotaryklubb rf, Folkhälsan i Nagu, Nagu Frivilliga Brandkår, stadens fritidsledare och servicemän delar på arbetsuppgifterna.

Ett tjugotal lokala sponsorer förväntas donera tävlingspriserna tillsammans med Arkitektbyråernas Förbund i Finland (ATL)

Närmare information om sandslottstävlingen ger Alice Björklöf alice.bjorklof@op.fi tel 0505189876 eller Aaro Söderlund aaro@soderlund.fi tel 0400857099

Sandslottstävling 28.8.2021 Nagu Framnäs

28.8.2021 Nagu Framnäs