Auli Nikmo ja lahjoitusMäntän Rotaryklubin presidentti Auli Nikmo kertoo, että klubi haluaa omalta osaltaan lahjoituksellaan tarjota ihmisille hyvää joulumieltä ja iloa vaikean koronauhan keskelle. Rotary on hyväntekeväisyys- ja palvelujärjestö, joka on monin tavoin toiminut aktiivisesti eri puolilla maailmaa koronatilanteen helpottamiseksi.

Klubin hallitus päätti lahjoittaa Mänttä-Vilppulan vähävaraisille lapsiperheille – sekä kansainväliseen katastrofiapuun tukea 1500 euroa. Hyvää tekemällä jokainen voi saada itselleen hyvän mielen.Rotarien lahjoittamalla rahalla hankitaan paikkakunnan lapsiperheille ruokakasseja. Rotaryklubin joululahjat toimitetaan perheille Mänttä-Vilppulan sosiaalitoimen kautta suoraan kuluitta.

Rotarit toivovat, että heidän lahjoituksensa ansiosta monet perheet saavat mukavan jouluyllätyksen, jonka myötä rotarit toivottavat perheille ja erityisesti kaikille lapsille iloista ja rauhallista joulua sekä parempaa alkavaa vuotta 2021 koronapandemian keskelle.

Kansainvälinen Rotaryjärjestö ja sen alaiset eri klubit eri maissa harjoittavat hyväntekeväisyyttä paitsi paikallisesti myös maailmanlaajuisesti, muun muassa lahjoittamalla äkillisiin katastrofeihin Shelter Boxien muodossa suojaa perheille, jotka ovat menettäneet kotinsa.

Nämä vihreät, muoviset, niin sanotut suojalaatikot sisältävät teltan perheelle makuutarvikkeineen ja perusruokailuvälineineen sekä lieden, moskiittoverkon, työkaluja, valolähteen ja vedenpuhdistimen sekä jopa vähän lasten leluja, mikä mahdollistaa elämän jatkumisen katastrofin jälkeen.

Paikallisille, vähävaraisille lapsiperheille lahjoitettavien ruokakassien lisäksi Mäntän Rotaryklubi hankki myös Shelter Boxin toimitettavaksi jollekin katastrofialueelle.