Lahti-Laune rotaryklubi tutustui tiistaina Teerenpelin viskitislaamoon ravintola Taivaanrannan kellarissa. Kokoustilamme ympärillä näkyvät viskitynnyrit saivat tarinan ja ymmärsimme hieman enemmän viskin valmistuksesta. Kierroksen aikana klubimme tutustui tislaamon eri työvälineisiin sekä käsittelimme viskin valmistuksen eri tuotantovaiheita. Teerenpelin ”Viskiambassador” esitteli meille myös tynnyrivarastoa sekä tislauspannuja. Opimme että viskitynnyreitä tuodaan Suomeen maailman joka kolkasta ja nykyisin esimerkiksi punaviini tynnyrit ovat suosittuja viskin kypsytyksessä. Kierroksen lopuksi ryhmämme maisteli viskiä sen eri kypsytysvaiheissa aloittaen kirkkaasta viskitisleestä ja viimeiseksi 10 vuotta kypsytettyä valmista tuotetta. Kiitos Teerenpeli ja Taivaanranta hienosta esittelystä.