Piirimme D1430 nuorisovaihtokomitea järjesti leirin IB- ja Rebound -vaihto-opiskelijoille Imatran Kylpylässä pe-su 15.-17.9. Ohjelmasta vastasivat nuorisopalvelun pj. Virve Eronen yhdessä komitean jäsenten Jari Raution ja Maria Lammin kanssa, sekä piirin Rotex-vastaava Heta Holm tiiminsä kanssa, johon kuuluivat Juunia Honkanen ja Sini Miettinen. Kiitokset ahkerille Rotexeillemme Hetalle, Sinille ja Juunialle vaihto-opiskelijoidemme ohjaamisesta ja hienoista olympialaisista, jotka huipentuivat rantakodassa järjestettyyn 20-osaiseen Suomi-visaan. Voittajat palkittiin, ja lopuksi nautittiin yhdessä nuotion loimussa paistetuista makkaroista. Viihdyimmekin erinomaisesti Saimaan maisemissa verkostoituen ja suunnitellen tulevaa. Kiitos aktiivisesta osallistumisesta; tästä on hyvä jatkaa kohti seuraavia syksyn tapaamisia mm. Kotkassa.

Lauantaina 16.9. järjestettiin koulutus piirin NV-vastaaville. Koulutus toimi samalla nuorisovaihdon järjestämisen sertifiointiprosessina, ja siihen osallistui 12 klubin nuorisovaihtovastaavaa. Koulutusmateriaali on saatavilla piirin kotisivuilla Piirin koulutus –> Nuorisovaihto. Keskusteleva koulutus virkisti mieltä ja kirvoitti kehittämisideoita, joita 1.10.2023 aloittava puheenjohtaja Maria Lammi Kouvolan Rotaryklubista pääsee toteuttamaan NV-komitean kanssa.

Piirin D1430 puolesta esitämmekin parhaimmat kiitokset Nuorisopalvelua ansiokkaasti johtaneelle Virve Eroselle piirin vaihto-opiskelutoiminnan eteen tehdystä pitkäjänteisestä ja sitoutuneesta työstä! Virve jatkaa nuorisopalvelukomiteassa yhdessä Immi Rönkön, Jari Raution ja tulevan DG Paavo Rönkön kanssa.

Ohessa vielä muutama kuva tästä tapahtumasta:

Virve Eronen ja Maria Lammi

Koulutus ja nuorten esittäytyminen