Uusien jäsenten hankinta ja perehdyttäminen

Tutkimusten mukaan meillä on keskimäärin 300 tuttavuutta – he voivat olla sukulaisia, naapureita, työkavereita, asiakaspalvelijoita tai tunnet heidät harrastusten kautta jne.

Ympärilläsi on siis lukuisia mukavia ihmisiä, jotka voisivat soveltua mainiosti mukaan joukkoomme, mutta et ehkä ole osannut ajatella heitä mahdollisina rotareina. Mitäs jos ottaisit puhelimen käteen ja soittaisit muutamalle tutulle kaverille tai ystävälle ja pyytäisit heitä mukaan klubin järjestämään infotilaisuuteen tai vierailulle klubikokoukseen kuulostelemaan, millaista toimintamme on. Tämä on paras mahdollinen tapa rekrytointoida uusia jäseniä.

Alla on kaksi oivallista opasta klubeille:

Jäsenkehityksen vahvistaminen opastaa laatimaan suunnitelman ja opastaa potentiaalisten jäsenten hankkimiseen.
Uusien jäsenten perehdyttäminen on olennaisen tärkeätä, jotta hän saa alusta alkaen monipuolisen kuvan toiminnastamme – maailmanlaajuisesti ja paikallisesti.

Jäsenkehityksen vahvistaminen

Oppaan avulla klubit voivat laatia menestyksellisen jäsenkehityssuunnitelman.

Lataa opas

Uusien jäsenten perehdyttäminen

Uudet jäsenet tarvitsevat asiallista tietoa toiminnasta valmiiksi pureksitussa ja tiiviissä muodossa.

Lataa opas

Uusi jäsenyysmuoto – yritysjäsenyys – on herättänyt runsaasti kiinnostusta

Miten se toimii ja ja miten sitä toteutetaan?

Yritysjäsenyys avaa klubeille aivan uusia mahdollisuuksia hankkia uusia jäseniä. Yritykset voivat hyötyä voidessaan lähettää henkilökuntaansa paikallisiin rotaryklubeihin k.ontaktoitumaan paikkakunnan eri alojen toimijoihin. Tämähän on yrityksille luonteva tapa ”ajaa sisään ja juurruttaa ystäväpiireihin” uusia, vasta paikkakunnalle muuttaneita henkilökuntansa jäseniä.
Yritysjäsen voi hyödyntää verovähennysoikeutta mm. jäsenmaksuihin.

Lisätietoa aiheesta:
Etsi MyRotarysta mm. hakusanoilla:  “Guide to Corporate Membership”, “Corporate Membership: Making the offer” ja Corporate Membership: Sample Bylaws.

Helpoimmin tiedot löytyvät googlaamalla näitä hakusanoja, jolloin pääset suoraan tiedostoihin. Ne ovat englanninkielisiä, mutta kyllä niistä kääntämälläkin saa käsityksen siitä, mistä yritysjäsenyydessä on kysymys.