Kansainvälisten projektien keskittymisalueet

Kansainväliset projektit

(at)Maailmanlaajuinen Rotary on merkityksellisempi kuin koskaan ennen ja sen mahdollisuudet tehdä hyvää ovat mittavat.

Rotarysäätiö tukee kansainvälisiä projekteja mm. Global Grant -apurahoin, jolloin rahoitettavien hankkeiden ja projektien tulee liittyä yhteen tai useampaan Rotaryn keskittymisalueista.

Keskittymisalueita ovat:

1. Rauhantutkimus sekä konfliktien ehkäisy ja sovittelu
  2. Sairauksien ehkäisy ja hoito
  3. Vesi ja sanitaatio
  4. Äidin ja lapsen terveys
  5. Peruskoulutus sekä luku- ja kirjoitustaito
  6. Taloudellinen ja yhteiskunnallinen kehittäminen

Global Grant -apurahaprojektin budjetin tulee olla vähintään 30.000 USD. Jokaisen Global Grant -apurahan sponsorina tulee olla kaksi klubia tai piiriä, isäntäklubi siitä maasta, jossa aktiviteetti tapahtuu ja kansainvälinen partneri tämän maan ulkopuolelta. Global Grant –apurahoilla Rotary tavoittelee aikaisempaa suurempia projekteja, joilla on kestäviä vaikutuksia ja joilla saavutetaan pysyviä muutoksia.
Myös työ polion poistamiseksi maailmasta on osa Rotaryn kansainvälistä toimintaa.

Ota yhteyttä:

piirin rotarysäätiökomitean puheenjohtaja