Lue viikkotiedota tästä:

Lahti Wellamo Rotaryklubi_viikkotiedote, viikko 20

Viikkokokous to 19.5.2022

Eilen kokoonnuimme klubimme viikkokokoukseen Lahden Visuaalisten Taiteiden museoon Malvaan. Tilaisuus alkoi lounaalla Malskin Bistrossa, jonka jälkeen siirryimme museokierrokselle. Näyttelyitä oli kolme. Kansainvälinen muotoilun supertähti Maarten Baas oli tuonut leikkisän maailmansa Malvaan. Baasin luomukset kutsuvat etsimään, yllättymään ja ihastumaan – sekä muuttamaan käsityksiä muotoilusta. Lahden kansainvälinen julistebiennale oli koonnut graafisen muotoilun mestarit kaikkialta maailmasta. Kolmantena ja ehkä merkittävimpänä esillä oli Juuret – Aarteita kokoelmista näyttely esittelee aarteita niin taiteen, julisteiden kuin muotoilunkin osa-alueilta. Pala arvokkainta – ja kenties tunnetuinta – lahtelaisuutta löytyy tästä näyttelystä. Tässä näyttelyssä oli myös esillä 70 kpl Viipurin taidemuseosta vuonna 1950 pelastettua teosta. Lopuksi meillä oli vielä mahdollisuus tutustua sisäänkäynnin yhteydessä toimivaan museokauppaan. Hienoa, että Lahti on nyt saanut tällaisen upean uuden museon. Kiitokset vielä Petteri Paalaselle järjestelyistä!