Hyvät Lahti-Wellamon rotarit!

Viime torstaina projektipäällikkö Mirva Porter Lahden Diakonialaitokselta kertoi meille Kotikummit-projektista. Kyseinen projekti, joka aloitettiin 2018,  tarjoaa tukea lahtelaisille (ml Nastola) kotihoidon piirissä oleville ikäihmisille (65+) vapaaehtoistoiminnalla ja yritysyhteistyöllä. Tavoitteena on tuoda iloa ikäihmisten arkeen, helpottaa yksinäisyyttä sekä lisätä vanhusten hyvinvointia ja osallisuutta. Tällä hetkellä vapaaehtoisia auttajia, jotka sitoutuvat toimintaan vuodeksi kerrallaan, on 136 kpl ja tukea saavia 127. Kotikummi-pareja (auttaja+autettava), jotka tapaavat 2h ajan joko kerran viikossa tai kahden viikon välein , on 76 kpl. Vapaaehtoistyötä on kertynyt yli 5000 tuntia tähän mennessä. Yrityksiä on mukana toistaiseksi 19 kpl ja toiminta antaa heille näkyvyyttä somessa ja muissa kanavissa. Yritykset voivat lahjoittaa vanhuksille ns. elämyskortteja, joita on 150€, 300€ ja 600€ suuruisia ja joilla voidaan kustantaa mm- kahvihetkiä, kukkia, kulttuuria ja kampaamopalveluja.

Tulevana torstaina meillä on vuorossa yritysvierailu pankkiiriliike Alexandriaan. Kokoonnumme yrityksen tiloissa Torikatu 3B, 2. kerroksessa klo 11:45. Nautimme ensin yhdessä kevyen lounaan, jonka jälkeen aluepäällikkö Tuija Nieminen kertoo yrityksestä ja sen tuotteista. Vierailu päättyy klo 13. Tarjoiluja varten tarvitsen tiedon, kuinka monta meitä tulee vierailulle. Pyydän ilmoittautumaan minulle joko sähköpostitse tai puhelimitse 040-5247153 keskiviikkoon 4.3. klo 12 mennessä.

Muita tapahtumia:

7.3.         PETS, Mänttä

12.3.      Viikkokokous: Lahden Poliisilaitos, Ilkka Koskimäki

13.3.      Kaaderilaulajien juhlakonsertti, Lahden Upseerikerho, Yrjö Jylhän runoja esittää Ensio Mäkipelto, klo 12

14.3.      RC Lahti-Launeen 30-vuotisjuhla, avec, Lahden Upseerikerho

19.3.      Yritysvierailu: Kemppi, Kempinkatu 1