Tervehdys,

Eilen kokoonnuimme klubimme viikkokokoukseen Lahden Upseerikerholle ja Teamsiin.  Tämänkertaisena esitelmän aiheena oli ”Suomi 2030”, josta meille kertoi klubimme jäsen Kari Airas. Esityksessään Kari kertoi klubissamme toimivasta keskustelukerhosta ja niistä aiheista, joita vuosien varrella on käsitelty. Näistä aiheista oli nostettu ansiokkaasti esille asioita ja teemoja, joista kuulijoille oli mahdollista piirtyä kuva tulevaisuuden Suomesta osana Eurooppaa ja maailmaa.

Shelterbox-keräys:

Klubimme keräys kahden Shelterboxin lähettämiseksi, jotka on siis jo klubimme toimesta maksettu ja toimitettu Ukrainaan, on tähän mennessä tuottanut 700 euroa, eli käytännössä toinen Shelterbox-on jo katettu. Keräysaikaa on 30.6. asti. tilinumero lahjoituksille on FI6256121120040636, eli sama mitä jäsenmaksuille. Minimilahjoitus on €30, mutta isompiakin summia saa lahjoittaa.

Vesireppu-lahjoitus:

Viime viikolla klubimme lahjoitti Kalliolan koululle ”Vesireppu”-koulutusmateriaalin ja siihen täydennyspaketin käytettäväksi neljäsluokkaisten vesistöopetuksessa. Hanke on valtakunnallinen Rotary-hanke, jossa olimme näin myös mukana. Repun hinta on €180, johon saimme myös Suomen Rotaryltä muutaman kympin hankintatukea. Kalliolan koulun puolesta repun vastaanotti opettaja Miia Kallio. Meidän klubimme mannekiinina toimi (kuvassa oikealla) Vesireppuprojektin projektipäällikkö Roope Kivekäs.

Jyri Kettunen