Tervehdys,

Eilisen viikkokokouksemme aiheena oli klubineuvottelu, missä keskusteltiin klubimme ajankohtaisista asioista. Todettiin klubimme taloustilanteen olevan hyvä ja toiminnan menevän budjetin mukaan. Samoin palveluprojektimme Lahden Klubitalo ja Twärminne etenevät toimintasuunnitelman mukaisesti. Samoin nuorisovaihto lähtee taas käyntiin ja klubimme lähettää ja vastaanottaa ensi kaudella yhden kokonaisen vaihto-oppilaan. Kevätkauden ohjelma alkaa olla lopullisessa muodossa ja on kohta nähtävissä Lahden klubien yhteisessä nettikalenterissa, joka löytyy osoitteesta

Ohjelma tulee todennäköisesti elämään matkan varrella, mutta internet-kalenterista löytyy aina ajantasainen tieto. Ensi kauden hallituksen kokoonpano alkaa olla valmiina ja vahvistetaan ensi viikon torstain 16.12. viikkokokouksessa. Sekä hallituksen kokouksessa, että Klubineuvottelussa keskusteltiin myös kahdesta klubimme kannalta tärkeästä asiasta eli jäsenhankinnasta ja julkisuuskuvasta, mitkä myös linkittyvät toisiinsa.

Julkisuuskuvan osalta todettiin, että klubimme nettisivut ovat ajan tasalla ja sosiaalisen median Facebook, Instagram ja Twitter käyttöönottoa tullaan selvittämään ja aloittamaan pikku hiljaa. Keskusteltiin myös klubin sisäisen WhatsApp-ryhmän perustamisesta veljien keskinäiseen tiedonvaihtoon, mutta se ei saanut hallituksessa kannatusta. Keskusteltiin myös palveluprojekteja koskevien mediatiedotteiden tekemisestä ja todettiin, että niitä tullaan tekemään aina, kun palveluprojekteista on jotain kerrottavaa. Olisi hyvä, jos saisimme projektiryhmän kasaan aiheeseen liittyen.

Jäsenhankinnan osalta päätettiin käynnistää projekti ja projektiryhmään nimettiin  Kari Airas ja Hannu Kaarla ja he lupasivat miettiä edelleen mahdollista lehti-ilmoitussarjaa ja ilmoitukset kustantavia sponsoreita sekä ilmoituksen ulkoasua ja siinä olevaa viestiä. Toivottavasti kuulemme asiasta heiltä mahdollisesti jotain jo tammikuussa. Keskusteltiin myös siitä, että meidän kaikkien henkilökohtaiset kontaktit ovat jäsenhankinnassa arvokkaita ja olisikin tärkeää tuoda toiminnasta kiinnostuneita kandidaatteja viikkokokouksiimme. Monipuolisesta ohjelmasta on mahdollista valita aina kiinnostava aihe. Klubi tarjoaa tutustujalle ja hänen avecilleen myös lounaan. Meidän kannattaa kontaktoida uudelleen myös aiemmin kiinnostuneet henkilöt, jotka eivät vielä ole tulleet tutustumaan toimintaamme. Lisäksi kuvernööri Eila Parviaista ja AG Isto Kujalaa tullaan pyytämään avuksi jäsenhankintaamme. Alekirjoittanut  ottaa myös yhteyttä Lahden Nuorkauppakamariin uusien jäsenkandidaattien saamiseksi. Jäsenhankinta on meillä ”kriittinen menestystekijä” ja myös koko klubin yhteinen asia.

Joululounas alkaa jo klo 11.00 ja on myös avec-tilaisuus. Varsinainen kokous alkaa normaaliin aikaan klo 12.15-12.30.

Upseerikerholta saadun tiedon mukaan joululounaan hinta on osallistujamäärästä riippuen €35-37.

Terveisin

Jyri Kettunen