Hyvät Lahti-Wellamon rotarit!

Osallistuimme klubina DuudiExpon osaston rakentamiseen illalla 11.2., Rotaryn ja ShelterBoxin esittelyyn sekä osaston purkamiseen 12.2. Tänä vuonna DuuniExpo oli osallistava, aktiivisen tekemisen tapahtuma. Alueuutisten mukaan kävijämäärä oli 4.500 – 5000, johon mahtui opiskelijoiden ohella runsaasti opettajia, yrityskävijoitä ja muita vaikuttajia – varsin potentiaalisia Rotary-toimijoita. Jäsenhankintaa teimme jonkin verran mutta Shelterbox-toiminta oli se konkreettinen asia, joka kiireisen kävijän oli helpompi hahmottaa. ShelterBoxilla oli osastolla teltan lisäksi erittäin onnistunutta oheismateriaalia. Osallistumisen tavoitteena oli nostaa molempien osapuolten tunnettuutta, missä varmaan onnistuttiinkin. ShelterBoxin “Kuutiolamppuja” saatiin myydyksi ja myös isompia tiedusteluja liikelahja-tasolla tuli. Hankimme ko. lamppuja myös klubillemme esitelmöitsijöiden lahjoiksi sekä mahdollisten arpajaisten palkinnoiksi. Lahden alueen vaihto-oppilaamme Rebecca (oman klubimme vaihtari), Lisandro, Cayla ja Ainsley viipyivät osastolla pitkään, viihtyen myös messuilla ja luennoilla (engl). Kaiken kaikkiaan alustukset ja luennot olivat kuulemma huippuluokkaa, kuten myös messujärjestelyt Kampuksen puolelta. Osaston paikka oli asiallemme mitä oivallisin ja sijaitsi aivan pääauditorion tuntumassa. Hankkeen vetäjä Pirjo Virolainen on keskustellut alustavasti DuuniExpon projektipäällikkö Emmi Ojantaustan kanssa mahdollisuudesta saada sama paikka samaan edulliseen hintaan myös ensi vuonna. Lämmin kiitos kaikille Wellamon rotareille, jotka olitte rakentamassa, esittelemässä, purkamassa näyttelyä tai vain piipahtamassa paikan päällä.

Tulevana torstaina ohjelmassamme on Intercity-kokous. Tervetuloa kuulemaan Suomen merialueiden tilaa myllertävä asiantuntija-alustus. Luennoitsijana on sekä Suomessa että kansainvälisesti aiheeseen perehtynyt meritutkimuksen konkari Jan Ekebom. Järjestävän klubi, RC Lahti-Laune on toivonut, että toisitte avecin lisäksi lähipiirinne koululaisia, nuorisoa tai opiskelijoita mukaan kuulemaan tätä meille kaikille ajankohtaista ympäristöasiaa!

Aika: to 20.2.2020 klo 16.30-18.00

Kokousjärjestelyt: tarjolla klo 16.30-17.00 Buffet-ruokailu + kahvit, maksut ravint. kassalle 12 e, luento klo 17-18.

Paikka: Lahden Upseerikerho, Upseerikerhonkatu 3, 15700 Lahti

Luento: Suomen merialueiden tila. Neuvotteleva virkamies Jan Ekebom, Ympäristöministeriö, Luontoympäristö-osasto

Laitan lopuksi oheen kutsun Rotaryn syntymäpäivätilaisuuteen Lahdessa lauantaina 22.2. Presidentti leipoo Rebecan kanssa Wellamon edustuskakun ko tilaisuuteen.

Muita tapahtumia:

13.3.      Kaaderilaulajien juhlakonsertti ja Yrjö Jylhän komppanian Talvisota esitys; PP Ensio Mäkipelto, klo 12 Lahden Upseerikerho

14.3.      RC Lahti-Launeen 30-vuotisjuhla, avec, klo 18 Lahden Upseerikerho

Ystävällisin terveisin,