Hyvät Lahti-Wellamon rotarit!

Lahti-Wellamon viikkokokous pidettiin vakiintuneen käytäntömme mukaisesti Vanhalla Sodella 6.2. Kokouksessa oli läsnä yhteensä 17 veljeä. Kokouksen presidenttinä toimi tällä kertaa PE Hannu Sarikka, kun itse olin työesteen vuoksi poissa. Kokouksessa oma veljemme Hannu Varpila piti vaikuttavan ja erittäin mielenkiintoisen esitelmän omasta harrastuksestaan, joka on maalaus ja taideharrastusta. Hannu kertoi aloittaneensa maalauksen jäätyään noin viisi vuotta sitten eläkkeelle. Hannu kertoi käyvänsä kahdessa eri paikassa, kansanopisto Wellamon ja Harjulan taidepiireissä. Muita harrastajia tapaamalla sai hyvän tilaisuuden keskustella muiden saman harrastuksen parissa olevien kanssa. Samalla on mahdollisuus keskustella ja saada ohjausta taiteen ammattilaisilta. Hannu oli tuonut kokoukseen nähtäville teoksiaan. Hannu on tehnyt akvarelleja, käyttänyt väriliitutekniikkaa ja öljyvärejä. Teoksissa oli ihmiskuvia ja maisemateoksia, osa oli tehty matkoilla saadun inspiraation aiheita seuraten. Hannulta kysyttiin, milloin hän aikoo pitää ensimmäisen näyttelyn. Hannu totesi maalaavansa tällä hetkellä omaksi ja perheensä iloksi, mutta Harjulan ateljeen seinille on kyllä jäänyt joitakin teoksia kaikkien nähtäväksi. Hannu kertoi lisäksi värimaailmasta ja värien valinnasta ja ominaisuuksista. Sopivilla kylmän ja lämpimän väreillä saadaan erilaisia vaikutelmia tauluihin.

Hannu Sarikka mainitsi lyhyesti piirikuvernöörin kirjeen ja nosti esille RLI -koulutuksen ja piirikokouksen, joka pidetään huhtikuussa. Lisäksi Hannu toisti viime kokouksessa esittämänsä pyynnön lähettää seuraavan kauden ohjelmaehdotuksia sähköpostitse viikon kuluessa, osoite: hannu.sarikka@live.com.

Lauantaina 8.2. klubimme nuorisovaihto-asiamies ja presidentti osallistuivat Rotary Leadership Institute (RLI) –koulutuksen II osaan Hämeenlinnan Wetterhoffin talossa piirin muiden rotareiden kanssa. Pohdimme mm.  johtamisstrategiaa, jäsenkehitystä, klubin viestintää, tiimien rakentamista sekä kohdennettua palvelutoimintaa. Antoisa paketti rotariutta ja saimme uusia eväitä klubin toiminnan kehittämiseen. Kouluttajina toimivat AG, DGN Eila Parviaisen tukena AG Kalevi Lauronen ja PAG Kristian Röberg (molemmat RC Hämeenlinna-Verkatehdas).

Keskiviikkona 12.2. klo 10.00 klubimme osallistuu viikkokokouksen sijasta uudistuneeseen DuuniExpo x Bisnespäivään 2020! Tämä kuuluu tämän kauden teemakokonaisuuteen Nuoret! DuuniExpo on mittava messutapahtuma, joka tarjoaa alueen yrityksille ja muille toimijoille väylää ja verkostoitumiskanavaa kouluttautuviin tai opiskelujen loppuvaiheesssa oleviin osaajiin. Opiskelijat löytävät DuuniExposta kesätyö- ja harjoittelupaikkoja ja todennäköisesti myös vakioduunipaikkoja! Lahden alueen Rotaryklubien jäsenet yhteistyössä ShelterBox Tuki ry:n kanssa esittelevät toimintaansa. Osastoksi pystytämme teltan (auditorion sisäänkäynnin viereen), jollaisia varusteineen järjestö toimittaa perheiden hätämajoitteiksi katastrofialueilla.

Tervetuloa kaikki esittelemään Rotary-toimintaa klo 10 ja 16 välillä omaan tahtiin! Paikka: NiemiCampus, Mukkulankatu 19, Lahti. Auditoriossa on ohjelmaa on koko päivälle, pääpuhujana valmentaja JUKKA JALONEN. DuuniExpon kotisivut: http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiI573VncfnAhVkQRUIHaueAn8QFjAAegQIAxAB&url=http%3A%2F%2Fwww.duuniexpo.eu%2Ffi%2F&usg=AOvVaw03kIe6MNXWoWp_8P5ASgzL

Huom! ShelterBox-telttaa pystyttämään lupautuneet Lahti-Wellamon veljet kokoontuvat Campuksen aulaan tiistai-iltana klo 18.30.

Muita tapahtumia:

14.2.      RC Lahti-Wesijärvi: Mihin suuntaan Suomea viedään? Suomen kehitysyhteistyö- ja ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari; klo 7.00 Ravintola Kiven Mathilda-Sali, Sibeliuksenkatu 6 B

20.2.      IC: Suomen meriympäristön tila, Jan Ekebom, Lahden Upseerikerho

22.2.      Rotary vuosipäiväjuhla, avec, klo 15. Rautatienkatu 20, 15140 Lahti

13.3.      Kaaderilaulajien juhlakonsertti ja Yrjö Jylhän komppanian Talvisota esitys; PP Ensio Mäkipelto, klo 12 Lahden Upseerikerho

14.3.      RC Lahti-Launeen 30-vuotisjuhla, avec, klo 18 Lahden Upseerikerho