Lahden tulevaisuusasioista tapaamisessamme kertoi Juha Rostedt. Linkki hänen esitykseensä.

Lahti ympäristöpääkaupunkina viime vuonna on osoittautunut menestykseksi. Kansainvälinen huomio, yli 2000 artikkelia mediassa 40 maassa, on tuonut kaksinkertaisen määrän kyselyitä LADEKille yritysten sijoittumiseksi Lahteen. Fazer ja Viking Malt ovat merkittävimmät jo toteutuneet hankkeet.

Juha käsitteli myös Lahden urheilurakentamista (Kisapuisto, jäähalli, 50 m uimahalli) ja Lahti Energiaa (vihreän vedyn ja sen johdannaisten valmistus). Lahden kaupungin toiminnasta ja budjetista 2023 kuulemme myöhemmin, kun budjettikäsittely alkaa ja etenee.

Muita asioita:

• Wellamo & Salpausselkä rotariklubien yhdistymistä pohditaan. Lokakuun loppuun mennessä on tavoite saada selville jäsenistöjen mielipide asiassa. Jos yhdistyminen tapahtuu, aikataulu on ensi kesä rotaryvuoden vaihtuessa.
  • Suomi 2030 -keskusteluryhmä jatkuu 3.10.2030, yhteyshenkilö on Roope Kivekäs.
  • Lahden Klubitalo pitää yhteistyötämme niin arvokkaana, että levittää tiedon siitä muihin Suomen Klubitaloihin. Paikalliset rotariklubit voivat tarttua tilaisuuteen.
  • Klubitalolta saapuu vieras kokouksiimme 29.9., 20.10., 10.11. ja 8.12. Vieraan kuljetukseen halukkaat ilmoittautuvat Roope Kivekkäälle.
  • Piiri järjestää Rotary Leadership Institute -koulutuksen. Jyri Kettunen kertoo koulutuksen sisällöstä tarkemmin lähiaikoina.

Jäsenasiat:

• Klubimme jäsen Heikki Salmi on kuollut. Pidimme hiljaisen hetken hänen muistokseen. Siunaustilaisuus on 15.10.2022 kello 12 Ristinkirkossa ja muistotilaisuus Kirkkokatu 5:ssä sen jälkeen. Omaiset toivovat ilmoittautumisen mahdollisesta osallistumisesta 26.9. mennessä Heikin postiin p.heikki.salmi@gmail.com
  • Tuomo Ahtela on ilmoittanut eroavansa klubistamme