Viikon ohjelma muuttui keskiviikkona, kun ISKU ilman sen kummempia perusteluja perui vierailumme Isku Centeriin edellisenä päivänä. 22 ilmoittautunutta jäivät paitsi vierailusta, mutta onneksi peruutus tavoitti heidät hyvin.

Kokoonnuimme Upseerikerholle vapaamuotoiseen keskustelutilaisuuteen, jossa aiheeksi tuli tekoäly. Katsoimme netistä chatGPT:n, Bingin ja Midjourneyn tekoälysovelluksia.

Hämmentävän hyvin tekoälyt osasivat kuvata, miten rotareihin saadaan mukaan uusia jäseniä. Vastauksissa ei ollut meille mitään uutta, joten uusia keinoja ei löytynyt, mutta kaikki vanhat tekoäly osasi luetella sujuvasti.

Voittaako Pelicans Suomen mestaruuden jääkiekossa? Tekoäly kieltäytyi vastaamasta, ilmeisesti koska sitä on opetettu olemaan vastaamasta mahdollisiin uhkapelikysymyksiin.

Midjourneystä katselimme sen tekemää muotokuvaa W.A.Mozartista Vincent van Goghin tyylillä. Uusia kuvaluomuksia emme nähneet, koska Midjourney olisi halunnut rahaa siitä, emmekä me olleet valmiit maksamaan.

EU on tekemässä AI Act -nimistä sääntelyä tekoälyn käytöstä. Siinä toivottavasti otetaan kantaa netissä olevan aineiston tekijänoikeuksiin, vastausten jäljitettävyyteen ja syrjimättömyyteen. Haasteita riittää. Käy katsomassa, miltä tekoäly sinusta näyttää, kun se nyt on kaikkien saavutettavissa.

Meitä oli 10 rotaria paikalla keskustelemassa, joista kaksi vierailijaa Lahti -klubista.