Saimme vieraaksemme Salpausselän kisojen 100 -vuotisjuhlan moottorit Tomi-Pekka Kolun ja Jari Pohjosen. Tässä muutamia kohokohtia heidän esityksestään:

FIS uhkasi lopettaa maailman cupin Salpausselällä. Tulossa oli Lahden Hiihtoseuran ja Salpausselän 100 v. juhlakisat. FIS moitti Lahtea, ettei kisapaikoista ole välitetty, eikä tapahtuman henkeä ole kehitetty. Tämä sai aikaan asennemuutoksen järjestelyorganisaatiossa. FIS osattiin nähdä kisan omistajana ja kehityskumppanina. Keskustelut FIS kanssa olivat myönteiset. Nyt kun toimintaa ja oheistapahtumia on kehitetty, FIS kehuu Lahtea. Yleisömäärätkin ovat parantuneet, ja koronasulut ovat takanapäin. On hyvä muistaa, etteivät maailman cup kisat Salpausselällä ole itsestäänselvyys.

Vapaaehtoisia on jo 920, mutta vielä mahtuu mukaan. Yhteistyökumppaneita on, ja henki on hyvä.

Organisaatio: 2 vakituista (eli vieraamme) + 7 sesonkihenkilöä + vapaaehtoiset

Lipunmyynti on nelinkertainen viime vuoteen verrattuna. Katsomaan tulijoiden ostokäyttäytyminen on “viime tipassa”.

Yritysmyynti on vetänyt hyvin, vielä on tilaa perjantaille ja sunnuntaille.

Koululaislippuja jaettu 21000 Päijät-Hämeeseen, LähiTapiola Vellamo kumppanina.

Vanhoja perinteitä on elvytetty:

• Kisajuna tulee lauantaina
  • Kuumaa kaakaota kuulutetaan
  • Malvassa näyttely menneiden vuosien julisteista
  • Hartwallilta juhlaolut, myös 0%
  • Lippulasku hyppyrimäistä, kumppanina ISKU

Uutuuksia:

• Vastuullisuus -seminaari.
  • 100 v juhlagaala, Timo Taulon käsikirjoitus.
  • Maailman cup päättyy Lahteen, kristallien jako voittajille

Taloudesta:

• Vaikutus Lahden alueelle yli 3 M€, 3000 majoittujaa. Ostot 1 M€.
  • MM -kisojen vaikutus 23 M€. Seuraavia MM -kisoja anotaan, ja tämän vuoden onnistuminen on vahva valtti kilpailussa

Täytä kansalaisvelvollisuutesi ja kutsu muualla asuvat ystäväsi Lahteen Salpausselän kisoihin! Täältä ohjelma ja liput.

Läsnä oli kuuntelemassa 16 rotaria, joukossaan vaihto-oppilaamme Kestrel.