Tervehdys,

Tänään kokoonnuimme kevätkauden ensimmäiseen viikkokokoukseen Lahden Upseerikerholle. Esitelmän pitäjänä oli klubimme jäsen Eversti Ensio Mäkipelto, joka myös nimitetty Suomen kadettikunnan kunniajäseneksi 2020. Esitelmän aiheena oli ”Itsenäisen Suomen Perinteet”.  Aluksi esitelmä käsitteli itsenäisen Suomen perinteisiä tapahtumia ja niihin liittyviä asioita mm. Suomen lippua. Esitelmän toinen osio käsitteli sitä, että miten Suomi on saavuttanut itsenäisyytensä.  Esitelmä käsitteli Suomen vaiheita myös eri presidenttien valtakausien aikana. Esitelmä oli erittäin mielenkiintoinen ja toi elävästi esille maamme historian vaiheita ja itsenäisen Suomen perinteitä, jotka ovat voimissaan edelleen tänä päivänä. Viikkokokoukseen osallistui läsnä ja verkossa 20 veljeä. Verkon kautta osallistujia oli oman klubimme lisäksi kolmesta muusta rotaryklubista.

Jyri Kettunen