Hyvät Lahti-Wellamon rotarit!

Kevätkauden ensimmäinen viikkokokous pidettiin eilen torstaina uudessa kokouspaikassamme, Wanhassa Sodessa. Aiheena oli kevään ohjelma ja teemat. Olette toivottavasti kaikki saaneet postitse ohjelmalehtiset – toinen omaan kukkaroon ja toinen annettavaksi mahdolliselle rotary-jäsenkandidaatille. Rotaryvuoden teema 2019-20 on Rotary Connects the World ja tätä toteutamme klubissamme olemalla aktiivisia, näkyviä ja kansainvälisiä. Tämä myös heijastuu kevään ohjelmaan, mikä on sekoitus eri teemoja ja tapahtumia: klubineuvotteluja, piirin tapahtumia, koulutusta rotariuteen, Intercity-kokouksia, esitelmiä päivän polttavista aiheista, vierailuja paikallisiin yrityksiin, retkiä ja kilpailuja, veljien omia esitelmiä, kulttuuria ja Avec-tilaisuuksia sekä tietysti nuoriin ja palveluprojekteihin liittyviä tapahtumia.

Koska me Lahti-Wellamossa haluamme olla joustavia toiminnassamme päätimme yhdessä viime kokouksessa, että pidämme vielä pari klubineuvottelua niillä viikoilla kun kevään ohjelmaan ei ollut merkittynä normaalia viikkokokousta. Pistäkääpä kalenteriinne torstait 30.1. ja 16.4. Tuolloin pidämme klubineuvottelut ja keskustelemme päivän ajankohtaisista aiheista – veljien valinnan mukaan.

Ensi torstaina 16.1. kokoonnumme klo 11.45 Wanhaan Sodeen viikkokokoukseen. Arto Markkola tulee kertomaan meille mitä on olla EU-viljelijänä Suomessa.

Tässä yhteydessä haluan myös kertoa RLI-KOULUTUKSESTA, joka on syventävä rotarikoulutus kaikille rotareille

osa 1 Lahti la 25.1. ABC Kivimaa Kiitokatu 2, 15210 Lahti, järjestelyt AG Eila Parviainen,

osa 2 Hämeenlinna, la 8.2.Wetterhoffin talo, kokoustila Wanha Kutomo Palokunnankatu 9, 13100 Hämeenlinna järjestelyt AG Kalevi Lauronen ja PAG Kristian Röberg

osa 3 Jyväskylä la 21.3. Hotelli Alba Ahlmanninkatu 4 40100 Jyväskylä, järjestelyt AG:t Riku Tenhunen ja Irja Rissanen.

Teemoina mm. ammatillinen ja persoonallinen kasvu, jäsenyys, Rotary-säätiö, etiikka, palveluprojektit, viestintä, strateginen suunnittelu. Ilmoittautumiset koulutukseen (15.1. mennessä).

Veljemme Mika Kaunomäki ja Hannu Kaarla ovat kouluttajina Lahden tapahtumassa, joten kehoittaisin nyt mahdollisimman montaa wellamolaista osallistumaan ainakin tähän Lahden tapahtumaan varsinkin, kun se on isolla työllä ja vaivalla tänne Lahteen veljien avustuksella saatu. Meistä on jo muutama ilmoittautunut!

Ystävällisin terveisin,

Jukka