Kokouksen alussa Roope Kivekäs kutsui Wellamon jäsenet osallistumaan Suomi 2030 -tapaamisiin. Ensimmäinen tapaaminen on ma 12.9.2022 klo 18, Kirkkokatu 6 B 9.

Jari Hautamäki vieraili kokouksessamme ja piti kiinnostavan esityksen megatrendeistä. Mikään ei todista, että juuri näin tulee tapahtumaan, mutta jokaisen kannattaa käyttää omaa harkintaa ja arvioida tapahtumien mahdollisuutta ja todennäköisyyttä. Mieleen tulee helposti sekä katastrofiajatuksia että erinomaisia mahdollisuuksia. Ehkä näitä tulee, tai sitten jotain tavanomaista. Ken elää, näkee. Esitys on liitteenä, ja alla muutamia nostoja keskustelusta. Esitystä oli seuraamassa 12 oman klubin jäsentä + vierailijana JP Keränen.

Trendit ja tulevaisuus_megatrendit_rotary 1.9.2022

Vesi loppuu etelästä –> muuttoaalto pohjoiseen veden perässä on valtava

Korona on esimakua tulevista pandemioista

Älykello ranteessa valvoo elintoimintoja, kertoo sähköposteista ja puheluista, ja näyttää vielä ajankin. Onhan se käytännöllistä, vaikka tietosuoja saattaa mietityttää.

Pohjoinen lämpenee kolminkertaisesti etelään verrattuna

Lahti on hienosti mukana kiertotaloudessa

Katot muttuvat pelloksi, kun kaupunkiviljely edistyy

Jakamistalouden arkipäivää: Lahden sähköpyörät “mankelit”, taloyhtiön autot, …

Vanhustenhuollon resurssit: joitain suomalaisia muistisairaita hoidetaan Tsekin tasavallassa

Oliko 1970 -luvun ölykriisi valeuutinen, jolla öljytuottajat rikastuivat? Öljy ei ole loppunut vieläkään.

Koski -tietokanta osaamisesta ja koulutuksesta, vastaa OmaKanta -palvelua terveystiedoissa. Kannattaa käydä katsomassa www.opintopolku.fi

Jarin esitykseen voisi lisätä megatrendin “Autoritaariset v. demokraattiset valtiot”