Lahden Mukkulassa Suomen Rotarypuistooon kokoontui su 2.10.2022 iso joukko rotareita perheineen, rotaractori ja vaihto-oppilaita puiden istutukseen. Lahden kaupungin puutarhaosatolta jaetut kartat ohjasivat taimien istuttamista. Pihtiputaan RK.n lahjoittaman hyönteishotelli pystytettiin sopivaan kosteikkoon. Yhteiskuvaan keräännyttiin urakan jälkeen Rotary-muistokivelle. Laatta on vuodelta 1986 ja siinä kerrotaan, että Rotarypuisto on perustettu 1966 Salpausselän Rotaryklubin johdolla. Iso kiitos järjestelytoimikunnalle kymppinä IPDG Eila Parviainen.

Lahden kaupungin ja alueen rotaryklubien yhteisenä tavoitteena on ollut Mukkulassa sijaitsevan Rotarypuiston kehittäminen. Alueelle istutettiin rotarien toimesta kymmeniä uusia lehtipuita. Istutettavat puut tulivat Lahden kaupungilta. Kaupunkiympäristön palvelualue on suunnitellut ja pohjustanut istutettavien puiden paikat, sekä osoittanut poistettavat huonokuntoiset puut. Alueen kehittämisessä on huomioitu myös frisbeegolfin harrastajien tarpeet.

Kuvat: Niko Niemi