Teema 2020-2021: ROTARY OPENS OPPORTUNITIES

Lahti-Launeen Rotaryklubi vastaanotti piirikuvernööri Ilkka Nikmon ja puolisonsa Auli Nikmon/presidentti, Mänttä RK, vierailun  to 8.10.2020 Lahden Upseerikerholla, joka oli yhteiskokous Lahti-Wellamo Rotaryklubin kanssa.

Juuri klubit ovat tärkein osa Rotarya, ja kuvernööri kannustaa klubeja eri tavoin laadukkaampaan toimintaan. Kaikki rotaryn perusarvot eli toveruus, rehellisyys, moninaisuus, palvelu ja johtajuus sekä 4 kysymyksen koe ovat ajankohtaisia eritoten nyt korona-aikoina.
Rotarysäätiön saavutukset olisi hyvä esitellä klubilaisille mielellään kerran vuodessa, ja tämähän toteutuu Lahden alueella IC-kokouksen merkeissä 12.11.2020.  Lahti-Launeen klubipresidentti Pekka Vahter toivoo kokoustamisen onnistuvan toimintasuunnitelman mukaisesti,turvavälein ja hygieniaohjeita noudattaen. Totesimme, että jäsenmäärältään pienehkö klubimme toimii hyvässä hengessä ja aktiivisesti, klubin talous on kunnossa ja mm. tulevien kausien toimihenkilöitä on valittu useammaksikin vuodeksi eteenpäin; kauden 2021-2022 klubipresidentti on Seppo Huotari. Klubimme lähettää/vastaanottaa vaihto-oppilaan kaudelle 2021-2022, ja valinta tältä osin on suoritettu. Klubi on mukana mm. paikallisissa Joulupuu ja Koulupuu-avustusprojekteissa.

Hei! Uutta haastetta klubeille: Videoi rotarytoimintaa ja klubin onnistumisia! Lokakuun loppuun mennessä saapuneet lyhytvideot osallistuvat kilpailuun, jonka palkinnot ovat jälleen runsaat, lupaa kuvernööri!

Kokouksen lopuksi klubipresidentit Hannu Sarikka ja Pekka Vahter vastaanottivat vuositeemaviirit, vuosikellon  ja RI presidentti Holger Knaackin kirjeen. Kiitokset käynnistä Nikmon pariskunnalle!