Rotary Internationals årstema

Presidenten för Rotary International Gordon R. McInallyn har satt som tema för sitt presidentår 2023-2024

Skapa hopp i världen!

Rotary hjälper till att skapa förutsättningar för fred och en framtid värd att leva. Låt oss vara öppna och villiga att förändra, och behålla vårt fokus på att bygga fred i världen. Jag uppmanar dig att skapa hopp i världen!

I Rotary vet vi att freden inte är en passiv dröm utan resultatet av hårt arbete. Fred måste främjas ihärdigt och modigt. Allt vi gör inom vart och ett av våra fokusområden skapar hopp, vilket i sin tur möjliggör fred.

”Freden är jorden där hoppet slår rot” (Gordon McInally 2023)

Årstemat för Godby Rotaryklubb

Vår egen klubb koncentrerar sig på att aktivera medlemmarna och på att utveckla vår verksamhet och bli mera synliga i vårt samhälle. Vi månar om miljön runt om kring .

Mötesuppgifter

Plats: