Presidentti Juha Kosonen:

Akaan Rotaryklubin kevätkausi pyörähti upeasti käyntiin jäsenemme Reijo Äyhösen hyvin ajankohtaisella esityksellä tulevista presidentinvaaleista. Meillä on yhdeksän ehdokasta, joilla jokaisella on omat vahvuutensa, meriittinsä ja vaaleissa mahdollisuutensakin – ainakin sijoitukseen, sillä toiselle kierrokselle – niin kuin uumoilemme se tulevan – menee vain kaksi eniten ääniä saanutta. Reijo oli kaivanut kivasti ehdokkaiden koulutuksen, taustat ja ajatuksiakin. Tämä levoton aika pistää monet mietteliääksi äänestyskopissa. Suomeen valitaan johtaja kuudeksi vuodeksi, joka on, vaikka valtaoikeuksiltaan rajattuna, keskeinen ulkopolitiikan toimija ja muutenkin arvojohtaja. Näemmekö vielä yllättäviä avauksia? Ketkä kaksi jatkavat toiselle kierrokselle? Alustuksen pohjalta käytiin hyvä keskustelu. Tällaista lisää.

Tässä Reijo käy läpi presidentin tehtäviä.

Keskittyneitä ilmeitä esityksen seurannassa.