Juha Kosonen:

Perinteinen pääsiäishartautemme on hyvin suosittu. Sen havaitsimme jälleen eilen maanantaina. Meitä oli koolla hieno joukko Akaasta ja Lempäälästä. Rotarypiirimme tavoitteena on lisätä klubien välistä yhteistyötä. Meidän luontainen suuntamme on Lempäälä, vaikka virallisesti kuulumme Vanja-Hämeen rotaryalueeseen, johon kuuluvat lisäksemme Valkeakosken ja Hämeenlinnan seudun klubit.

Hartaushetken jälkeen Juha toivotti vieraat tervetulleiksi kertomalla Viialan alttarimaalauksen taustoista ja merkityksestä. Tarina sai kahvikeskusteluissa runsasta kiitosta.

Kahvitilaisuudessa Juha kertoi Väinö Havaksen elämästä, jonka sanoittaman virren lauloimme. Juha otti esiin myös Havaksen runon ”Testamentti pojalleni”, joka löytyi vasta hänen kuolemansa jälkeen rintamalta v. 1944.  Ohessa runo