Varainhankinta ja lahjoitukset

Rotaryklubimme on mukana sekä paikallisessa että maailmanlaajuisessa palvelutyössä monin eri tavoin. Palvelutyössä tarvittavat varat keräämme paitsi jäsenmaksuilla myös erilaisin keräys- ja myyntitempauksin. Säännöllisin varauskeräysmuotomme on viime vuosina ollut pullotalkoot, joissa muutaman kuukauden välein palautamme Citymarketiin eksyneet Lidlin pullot ja tölkit oikeaan osoitteeseen (kuvassa alla). Tämän varainkeruun ideoi ja mahdollistaa veljemme, Citymarket-kauppias Erkki Kuivajärvi.

Pullotalkoista kertyvät varat olemme lahjoittaneet paikalliseen diakoniatyöhön. Viimeksi joulukuussa 2023 lahjoitimme 100 euron Citymarket-lahjakortteja jaettavaksi joululahjoina vähävaraisille perheille. Olemme tukeneet myös mm. Mannerheimin lastensuojeluliiton paikallisjärjestön ja Sääksmäellä toimivan Päivölän kansanopiston toimintaa. Käytämme keräämiämme varoja myös nuorisovaihtotyöhön.

Paikallisen avustustyön lisäksi lahjoitamme varoja humanitäärisiin projekteihin Rotarysäätiön kautta. Rotarysäätiö tukee äitien ja lasten terveyden kohentamista ja sairauksien ehkäisyä ja hoitoa. Säätiö edistää koulutusta ja lukutaitoa, vahvistaa rauhantyötä sekä kasvattaa paikallistalouksia ja yhteisöjä. Rotarysäätiö edistää puhtaan veden saantia ja hygieniaosaamista siellä missä tälle on tarvetta.

Kaikkien maailman rotaryklubien tavoin osallistumme rotareiden aloitteesta käynnistyneeseen työhön polion poistamiseksi maailmasta. Rotarit ovat tehneet työtä villin polioviruksen poistamiseksi jo kolmenkymmenen vuoden ajan. Nykyään villiin poliovirukseen sairastuu vuosittain enää muutamia kymmeniä lapsia, kun projektin alkuvaiheessa luvut olivat jopa 350 000 lasta vuodessa. Rotarit ovat antaneet lupauksensa saattaa projekti päätökseen, joten myös meidän klubimme osallistuu omalla panoksellamme tähän työhön, kunnes lupaus on täytetty. Lue lisää polion vastaisesta taistelusta täältä.

Kokoontumistiedot

Paikka: