Keitä olemme

Tammer Nova on tamperelainen aktiivinen rotaryklubi, joka kokoaa yhteen eri ammattialojen osaajia verkostoitumaan, vaikuttamaan, ja tekemään hyvää yhdessä lähialueilla ja kansainvälisesti.

Sosiaalinen vastuumme kanavoituu erilaisissa palveluprojekteissa: Tammer Nova on kouluttanut ja rohkaissut jo vuodesta 2006 tamperelaisia lukio-opiskelijoita esimies- ja johtamistehtäviin yliopistotasoisella Nuoret Naiset johtamisurille -kurssilla. Tuemme Rotary Internationalin humanitääristä työtä ja edistämme lähiseudun hyvinvointia osallistumalla palveluprojekteihin muiden rotaryklubien kanssa.

Kansainvälisyys toteutuu Tammer Novassa myös ystävyysklubitoiminnan myötä. Ystävyysklubimme on Rotary Club Leipzig-Herbst’89 Saksassa.

Klubimme on perustettu 1.11.1995 ja jäseniä klubissamme on 56. Kummiklubimme on Tampere-Jussinkylän rotaryklubi Tampereella.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Tammer Nova on aktiivisesti mukana Rotaryn nuorisovaihdossa. Lähetämme joka toinen vuosi tamperelaisen vaihto-oppilaan ulkomaille, ja toimimme vastaavasti itse isäntäklubina Tampereelle tulevalle ulkomaiselle vaihto-oppilaalle. Nuorisovaihdon myötä syntyy usein vuosikausia kestäviä kansainvälisiä ystävyyssuhteita isäntäperheiden ja vaihto-oppilaiden kesken, ja on siten erinomaista kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta aikuistuville nuorille.

Arvostamme kansainvälisen Rotary International järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimia sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Myös Tammer Nova osallistuu vuosittain End Polio Now -ohjelmaan ja vietämme maailman End Polio -vuosipäivää 24. lokakuuta hyväntekeväisyysillallisen muodossa ohjaten tapahtuman tuotot poliotyön tukemiseen.

.. ja oma puu

Tammer Novan rotaryklubi istutti oman vaahterapuun kokouspaikkansa viereen, Wilhelm von Nottbeckin puistoon maailman poliopäivänä 24.10.2018 juhlistamaan Tammer Novan 23. vuosipäivää ja muistuttamaan rotareiden polion vastaisesta pitkäjänteisestä työstä sekä rotarien lupauksesta jatkaa työtä polion poistamiseksi siihen asti, että yhdelläkään lapsella ei enää ole pelkoa sairastua villin polioviruksen vuoksi.

Lue lisää vaahteran istuttamistilaisuudesta

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa on yhteensä miltei 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Vakituinen kokoontumispaikkamme:
Tampereen Suomalainen Klubi
Puutarhakatu 13
33210 Tampere

Seuraa toimintakalenteriamme!
Viikkokokous voidaan pitää myös verkossa tai jossain muussa paikassa aiheen tai esim. yritysvierailun merkeissä.

Aika:
Virallinen kokousaika keskiviikkoisin klo 17.30-18.30
Jotta ennen kokousta ehtii ruokailla rauhassa, ruokailun pääsee aloittamaan jo heti viiden jälkeen.

Ei tapahtumia