Viikkokokoukset

Rotary-toiminta perustuu pitkälti säännöllisiin yhteisiin kokoontumisiin. Me Meri-Oulun Rotaryklubin jäsenet kokoonnumme keskimäärin 40 kertaa vuodessa viikottaisissa kokouksissamme.

Viikkokokouksissa tyypillisesti keskustelemme ajankohtaisista Rotary-teemoista ja kuulumisista. Ohjelmassa on usein joku alustus tai esitys meille mielenkiintoisista aiheista joko oman jäsenen esittämänä tai meillä on vieras, joka kertoo tietystä teemasta.

Haluamme verkostoitua eri alojen ihmisten kanssa ja meille on tärkeää myös tunnistaa, millaisia hyväntekeväisyyden tarpeita voisi löytyä myös paikallisesti. Näin ollen olemme saaneet kuulla monenlaisia mielenkiintoisia esitelmiä sosiaaliselta alalta, kulttuurista ja yrityselämästä. Esimerkkejä voi poimia viime vuosilta:

• orpolastenkodin entinen johtaja Moses Lingam Intiasta kävi kertomassa Global Grant – hankkeesta tyttöjen koulun saniteettitilojen saneeraamiseksi
  • perheterapeutti Tuomo Kinnunen kertoi seurakunnan kriisityöstä
  • Tuomo Rounioja kertoi Oulun Oopperasta ja tulevasta Taikahuilu-esityksestä
  • olemme kuulleet yritysten varhaisen EU-tuen mahdollisuuksista
  • olemme saaneet monipuolisia esityksiä erilaisista terveyteen liittyvistä kysymyksistä, kuten selkäsairauksista ja uusista sähköisistä terveydenhuollon oma- ja etäpalveluista ja hoitotestamentista.

Kokouksemme voivat olla lähikokouksia kokouspaikassamme, hybridikokouksia etäyhteyden kanssa tai täysin etäkokouksia. Pyrimme tarjoamaan mahdollisuuksia osallistua eri elämäntilanteissa oleville jäsenillemme tarjoamalla monipuolisen paletin osallistumismahdollisuuksia.