Keitä olemme

Meri-Oulun Rotaryklubi on uudistuva ja toimelias rotaryklubi. Kokoonnumme säännöllisesti tapaamaan toisiamme ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös vierailuilla kiinnostavissa yrityksissä ja muissa organisaatioissa, retkillä ja jopa ulkomailla. Tule sinäkin mukaan tekemään kanssamme hyvää. Oululaiselta pohjalta on hyvä ponnistaa kansainvälisiin, jopa maailmanlaajuisiin haasteisiin.

Klubissamme yhdistyvät rotaryperinteet ja uuteen suuntautuva toiminta. Klubimme on perustettu 19.11.1985. Nykyinen jäsenmäärämme on 26 – kahdeksan naista ja 18 miestä. Jo nykyiset jäsenemme edustavat monipuolisesti yhteiskunnan eri toimintakenttiä, mutta jäsenkentän laajentaminen avaisi uusia mahdollisuuksia monipuolisempiin palveluprojekteihin. Voisitko sinä olla se jäsen, jota klubissamme ei vielä ole?

Harrastus, jolla on tarkoitus

Haluamme rakentaa klubistamme uudenaikaisen, toiminnaltaan ja jäsenistöltään monipuolisen, rauhaa ja yhteisymmärrystä aktiivisesti rakentavan, sekä miehistä että naisista koostuvan rotaryklubin. Viikottaisissa kokouksissamme meillä on usein mielenkiintoisia esitelmiä ja teemme myös tutustumiskäyntejä paikallisiin organisaatioihin ja yrityksiin. Tutustumme eri aloilla toimiviin ihmisiin, pidämme hauskaa ja teemme hyvää.

Toimintamme perustuu näihin arvoihin:

•        toveruus ja maailmanlaajuinen yhteisymmärrys
  •        eettisyys ja rehellisyys
  •        moninaisuus
  •        ammattitaito, palvelu ja johtajuus

Jos nämä ajatukset vastaavat omiasi, ota meihin yhteyttä. Tervetuloa tutustumaan, ideoimaan toimintaamme ja tulemaan osaksi maailmanlaajuista rotary-yhteisöä!

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 9 000 rotaria.

Pidämme erityisesti arvossa maailman rotarien yhteisiä ponnisteluja polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria

Kokoontumistiedot

Paikka: