Vuositeema

Rotary Internationalin vuositeema

Rotary Internationalin presidentti R. Gordon R. McInally on nimennyt presidenttivuotensa 2023 – 2024 teemaksi

Toivoa luomassa / Create Hope in the World

”Toivon luomiseen liittyy kolme tärkeää teemaa: mielenterveyden edistäminen, positiivisen rauhan rakentaminen ja tyttöjen voimaannuttaminen.”

Mielenterveys prioriteettina

Mielenterveys-teema on yksi prioriteetti tämän vuoden Rotary-toiminnassa. Rotarylla järjestönä on ainutlaatuinen kyky yhdistää ihmisiä ja kulttuureja, tuoden täten toivoa maailmaan hyväntekemisen toimillaan. Tänä teemavuonna tavoitteena on laajentaa tätä yhteisöllistä huolehtimista sekä Rotary-järjestössä, klubeissa ja maailmassa yleisemmin.

Toisista huolehtiminen hyödyttää paitsi yhteisöjä, joissa elämme ja vaikutamme, niin myös jäseniämme, jotka osallistuvat tähän mielenterveystyöhön. Tutkimusten mukaan oman hyvinvoinnin ja resilienssin edistämiseksi hyväntekeväisyystyö on tehokas keino.

Muita teemavuoden aiheita ovat:

Positiivisen rauhan rakentaminen

Rauhan rakentaminen on Rotaryn keskiössä. Edistämme monissa palveluprojekteissamme positiivisen rauhan edellytyksiä. Teemme jatkuvasti töitä esteiden ylittämiseksi ja uusien ihmisten välisten yhteyksien luomiseksi.

Tyttöjen voimaannuttaminen

Tyttöjen voimaannuttaminen on teema, joka jatkuu edellisen Rotary Internationalin presidentin kaudelta. Tällä teemalla haluamme edistää tyttöjen terveyttä, hyvinvointia, koulutusta, taloudellista turvaa ja itsemääräämisoikeutta maailmassa.

Esimerkiksi oma klubimme on mukana hankkeessa, jossa intialaiseen tyttöjen kouluun hankintaan sanitaatiojärjestelmä. Tämä edistää tyttöjen mahdollisuutta käydä koulua.

Meri-Oulun rotaryklubin strategia

Olemme päivittäneet strategiamme viimeksi 5.9.2020.

Uusin versio löytyy täältä.

Kokoontumistiedot

Paikka: